iPhone, JavaScript, offline
12 Jun 2007

Chiar acum am terminat de vazut keynote-ul lui Steve Jobs la WWDC07. Urmeaza lucruri tari de tot, din partea Apple!

Ce m-a facut, insa, sa scriu acest post, este prezentarea iPhone, mai exact a tehnologiilor cu ajutorul carora putem scrie aplicatii pentru iPhone. SDK special? Nu! Standarde web! HTML, CSS, JavaScript si orice limbaj server-side. Pai treaba asta e incredibila!

Dar ce anume o face posibila? Existenta intregului engine Safari pe iPhone. Nu WAP, nu aplicatii text-mode/JavaScript-less, ci absolut orice poate fi folosit intr-un browser, pe computer! In plus, aceste aplicatii pot accesa functii specifice ale telefonului, iar Apple va pune la dispozitie un API, in acest sens. Amazing!!

Inamicul #1

Unde sunt stocate aplicatiile? Pe un server web. Ceea ce inseamna ca ai nevoie de semnal la operatorul de telefonie, ca sa rulezi aceste aplicatii. Nu neaparat… Pentru ca “ultimul racnet” pe web sunt toolkit-urile JavaScript care permit suport offline, iar la data scrierii acestui post exista cel putin doua: Dojo Toolkit si Google Gears.

Pentru cei care nu sunt familiari cu offline support, asta inseamna ca atunci cand pierzi conexiunea la Internet, aplicatia web pe care-o folosesti (si are offline support) functioneaza in continuare fara probleme, simuland “drumurile” la server in JavaScript. Odata restabilita conexiunea, aplicatia isi sincronizeaza starea offline cu cea de pe server, printr-un update al bazei de date si nu numai.

Ce inseamna toate astea pentru JavaScript?

... da, exact!! Pentru ca modelul iPhone va fi adoptat si de catre celelalte smart-phones!
Concluzia mea: JavaScript, za language!

Update:
Mi-a placut articolul lui Jeff Croft!


subscribe to my feed
← Previous post  |  Next post →